Öt extrém Harley, amelyektől garantáltan ledobod az ékszíjat!

Tüskék, acélidomok, baltával vágott szegletek, és tömény kreativitás. A custom style trónkövetelőitől, neked is tátva marad a szád, mert lefogadom nem láttál még menetközben olvadó motort, vagy kanálból épített szörnyeteget, s mindez csak a kezdet! Az Open Road Fest visszaszámlálása hivatalosan is megkezdődött, s míg várjuk a fesztivált, addig se maradj csodavasak nélkül!

A motorépítés a két keréken guruló művészet, néhol a barokkos túldíszítéssel máskor a klasszikus formákat megidéző, s legtöbbször ultramodern szörnyetegek gurulnak ki a műtermekből. Utóbbi jelző kicsit sem túlzás, mert ezek a vasparipák túlszárnyalják a legvadabb elképzelésed is.

harley-davidson-sportster-custom-4a

Ghost Rider is alive!

A Szellemlovas motorja a custom-társadalom trendjét alapjaiban változtatta meg. A filmet követően több tucat Ghost Rider bike-ra hajazó gép látta meg a napvilágot, de egyik sem adta vissza a filmbéli vas pikantériáját, így a dolog szépen lassan elsikkadt.

Néhány éve viszont bombaként robbant a köztudatba egy Ausztrál motorépítő kétkerekűje, ami keréktől-visszapillantóig úgy néz ki, akárcsak a Szellemlovas motorja, annyi különbséggel, hogy a Yamahából időközben Harley lett.

ghost 400x400

A Ghost Bike nem csak ultrabrutál kinézete miatt érdekes, hanem azért is, mert a krómnak tűnő borítás valójában üveggyapot, ami szépen-lassan elkezd olvadni, ha a motor túl sokáig jár. Ezért nem is meglepő, hogy hivatalosan közúti forgalomban nem használható.

Ráadás érdekesség a hossza és súlya, ami mellett a legtöbb moci apró bringának tűnik. A Ghost Bike három méter harminc centi hosszú, és 226 kilogrammot nyom. Egyetlen hátránya, hogy a túra első pár kilométere alatt elolvad a lovasa alatt.

Az utolsó titán

Találós kérdés: mi a köze a kanálnak a motorépítéshez? Több mint hinnéd. Az alábbi alkotás James Rice keze munkáját dicséri, akit úgy ismer a világ, mint Everlasting Spoonful: a művész, aki mindent kanálból csinál.

spoonbike

A motor részletekbe menőkig, minden egyes eleme rozsdamentes kanálból készült. James a tanktól elkezdve, a kerekeken át, az utolsó csavarig mindent a saját két kezével készített. A vasparipában nem található semmi más építőelem, csak és kizárólag kanál. A formát kedvenc Harley-Davidson modelljéről mintázta.

Csontváz, borda, koponya, ez nem anatómia!

Letisztult, monokróm kanyarulatok, tökéletes pontossággal kiszabott bordák, soha nem látott kivitelezésben kulminálódva. A Skull Rider pillanatok alatt világhírűvé vált, hiába választotta el a motoros Paradicsomtól egy óceán, hiszen a Harley mindig utat tör magának.

A kínai motorépítő Xiao Lei Skull Bike-ja fittyet hány a szokásos európai és amerikai sztenderdekre és ötvözte a nyugati és keleti elemeket, mind a motor tematikáját, mind az alkatrészeket illetően.

skul

A hat sebességes, szíjhajtású gépben félelmetes nyomaték lapul. Könnyű szerkezete és sportosabb alkata miatt könnyen felveszi a versenyt az aszfaltbetyárokkal is.

S miért pont csontváz dizájn? A tervező halál közeli tematikát álmodott meg, egyszerűen nem tartotta különösképp riasztónak vagy bizarrnak az emberi testből kölcsönzött „idomokat” átemelni a motorba, hiszen a szimbólum ősidők óta jelen van, és a világ vég nélküli fejlődését, az élet és a halál elválaszthatatlanságát mutatja.

A Kalapos motorja

A valaha volt Sportster mára a rat rod stílus koronázatlan királyaként nyeri sorra a design versenyeket. A lecsupaszított, ötvenes évek hangulatát keltő gép szíjhajtása durva lóerővel látja el az első pillantásra muzeális darabot, a V-Rod-ot megszégyenítő hátsó kerék pedig kellő stabilitást adnak a száguldáshoz. Egyetlen hátránya, hogy extra-alacsony ültetése miatt kényes az útfelületre.

thehater

A rat rod-ra hajazó gyönyörűséget az After Hours építette, akiknek a naked típus mellett kézjegyévé vált a nyújtott villák és „lebegő” hatást keltő hátsókerekek beépítése. Formabontó stílusuk a The Hater névre keresztelt motorjukban ötvöződik.

Old Time boy

A Harley-Davidson egyik legősibb darabja a Board Tracker, ami 1916-ban gurult le a gyártósorról és a mai napig megdobogtatja az Old Timer rajongók szívét.

A motor maga idejében igazi dögnek számított. Gyakori vendég volt a versenypályákon, de terepre és hegyi túrázásra is előszeretettel használták. A motor különös formája annak köszönhető, hogy felfüggesztés nélkül készítették, elsődlegesen versenyzésre szánták, így a minél kecsesebb forma volt a kívánatos, noha teljesítménye alig volt húsz lóerő.

oldtimer

Újabb szériája a munkások és földművesek kedvelt járműve volt, ugyanis akinek nem telt autóra az vásárolt egy Board Tracker-t, mára azonban nagyot fordult a kocka, és csak a kiváltságosak tudhatják magukénak a hófehér szépséget.

Már most extrém Harley-lázban égsz? Az Open Road Fest létrehozza Magyarország egyetlen Harley-Davidson múzeumát, ahol a motorritkaságok mellett izgalmas kiegészítőket, és eddig nem látott relikviákat is megcsodálhatsz. Old Timer, custom vagy a kettő ötvöződése? Nem lesz hiány a látványból, csak bírd kapkodni a fejed!

Kedves Látogató! Az openroadfest.hu honlap a felhasználói élmény fokozása érdekében (cookie-kat) sütiket használ. További információ

A honlap a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket használ. A sütik engedélyezése nélkül is használható a honlap, de egyes részei az engedélyezés hiányában nem érhetők el. Az "Elfogad" gombra történő kattintással a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás